Site Loader
ubior-w-pracy

Ubiór w pracy

Profesjonalista w pracy ubiera się przede wszystkim elegancko, jednak z wyczuciem i prostotą. Nasz strój powinien wskazywać na schludność i szacunek do osób, w których gronie pracujemy. Nie powinien jednak być wyznacznikiem zamożności. Na drugi plan schodzą ceny i nazwy marek, a epatowanie nimi może zaszkodzić naszemu wizerunkowi, zamiast mu pomóc. Nasze ubranie powinno być czyste, świeże, nie powinno nosić śladów zniszczeń. Elementy stroju wymagające ingerencji żelazka, zawsze powinny być wyprasowane. Strój powinien być odpowiednio dopasowany do sylwetki, a kolory poszczególnych elementów odpowiednio dobrane.

Biznesowy dress code

Wygląd jest elementem wizerunku najszybciej zauważalnym i podlegającym natychmiastowej weryfikacji w przypadku kontaktu wzrokowego. To właśnie wygląd jest elementem kluczowym, gdy pragniemy wywrzeć na kimś dobre wrażenie, zwłaszcza jeśli jest to pierwszy kontakt. Pierwsze wrażenie ma ogromne znaczenie w kontaktach międzyludzkich, niejednokrotnie decydujące o powodzeniu lub porażce, dlatego należy przywiązywać wagę do jego jakości przy jednoczesnej świadomości jego niepowtarzalności. W przypadku gdy nasza praca związana jest z reprezentowaniem firmy, częstymi spotkaniami służbowymi czy nawet zwykłą obsługą klienta (przykład: pracownicy banku) nie uciekniemy od odpowiedniego ubioru zgodnego z etykietą stroju służbowego.

 

Ubiór dla mężczyzny

Dla mężczyzny podstawowym strojem biznesowym jest oczywiście dobrze skrojony garnitur i dobrze dobrana koszula z długimi rękawami.

 

Ubiór dla kobiet

Dla kobiet wybór jest nieco większy. Kobieta decydując się na strój biznesowy ma do wyboru garsonkę, marynarki zestawione ze spódnicami, spodniami oraz klasyczne sukienki.

Co jest równie ważne biznesowym dress code? Przede wszystkim dobór kolorów – powinniśmy postawić na ciemne kolory, jednak wystrzegamy się czerni (ta tylko na wieczór). Wystrzegać należy się także krzykliwych barw.  Ważne są też odpowiednio dobrane dodatki takie jak buty, zegarek, krawat, a dla Pań torebka oraz biżuteria.

W następnych artykułach będziemy przybliżać zasady dla poszczególnych elementów ubioru, dobierania dodatków czy też będziemy wskazywać na popełniane błędy.

Post Author: Mariusz Dziedzic

One Reply to “Ubiór w pracy”

  1. Osobiście bardzo lubię stylizacje do pracy, które opierają się na jednokolorowych elementach bez wzorów. Można dzięki temu skomponować bardzo uniwersalne, a przede wszystkim eleganckie looki.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *